De overheid heeft als doel dat in 2050 de hele inrichting volledig circulair moet zijn. Ook steeds meer bedrijven vragen om een duurzame en verantwoorde manier van inrichten. Daarom heeft CEKA Nederland De Circulaire Schatkamer opgericht: hét antwoord op circulaire en tweedehands kantoorinrichting.
Veel organisaties hebben op zolder of in de kelder nog stapels overbodig meubilair staan vaak zonder precies te weten wat er allemaal ligt. Met De Circulaire Schatkamer maken wij dit zichtbaar en geven we meubels een tweede leven.
Hoe werkt het?
-
We starten met een quickscan van het bestaande meubilair.
-
Op locatie sorteren we de meubels: direct inzetbaar, op te knappen of niet meer bruikbaar.
-
We halen de producten op en plaatsen ze in onze schatkamer.
-
Meubels die niet meer bruikbaar zijn, worden netjes gescheiden in hout, metaal en overige materialen.
-
Opknapbare meubels worden gerepareerd, gefotografeerd en toegevoegd aan ons online portaal.
De meubels blijven zes maanden in de Schatkamer. Bij nieuwe projecten kijken onze interieurontwerpers altijd eerst of er bruikbare producten beschikbaar zijn. Na zes maanden kan het portaal ook voor derden worden opengesteld. Gaat een meubel van relatie A naar relatie B? Dan krijgt relatie A een afgesproken vergoeding.
Naast de voorraad in de Schatkamer zoeken we samen met onze opdrachtgevers naar creatieve circulaire oplossingen. Zo kunnen oude deuren of verwarmingsbuizen worden verwerkt tot nieuwe meubels, zoals een roomdivider.
Met De Circulaire Schatkamer maken we samen werk van duurzaam inrichten, circulaire economie en tweedehands kantoormeubilair goed voor de planeet én voor jouw organisatie.